berg tegen en wind op - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu berg tegen en wind op - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu

berg tegen en wind op

Blijf op de hoogte en volg Ann

01 November 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Het leuke aan reizen met de fiets is dat je mag eten, eten en eten. Mich zegt altijd: 'je moet eten' en tja dat doe ik dan ook he. Vooral vandaag, man we hebben gefret.. een ganse dag aan een stuk. Maar het mocht want we vertrokken deze ochtend op de kleinste vitesse en dat voor kilometers aan een stuk. De backpacker waar we sliepen lag aan zee, dus dit betekend bergaf als je ernaartoe rijdt en bergop als je verder trekt! En niet zomaar bergop maar echt steil, soms gelijk de ronde van Vlaanderen.
De backpacker was heel leuk zoals altij ontmoet je er toffe mensen. Julia is een Duitse, pas afgestudeerd op doortocht, had rondgetrokken in Nieuw Zeeland en wou nu Europa doortrekken dus werkte ze daar enkele maanden. Gisteren had ze couscous voor iedereen klaargemaakt en het was een internationale tafel. Een Parijse die al enkele jaren in Spanje woont, een Duitser, de eigenaar die Canarier was en later kwam er ook nog een gast van Luik binnen. Deze ochtend aan de ontbijttafel zat een Japanse en een Duitser die samen in Toulouse woonden. Dan krijg je zo van die gesprekken die beginnen in het Engels en dan verder gaan in het Frans, zalig. En de ontbijttafel was comilfo. Er stond vanalles: fruit, musli, toast,.. en we mochten nemen wat en zoveel als we wilden. klasse!
Vandaag moeten we terug naar Santa Cruz want vannacht nemen we hier de boot naar La Palma. Omdat het niet zo lang rijden is probereen we onze dag te vullen met sightseeing. De eerste stop hielden we in Punta de Hidalgo want het zou daar mooi zijn. We moesten hiervoor 8 km heen rijden maar daarna ook diezelfde weg terug nemen en dat was constant klimmen. Toen we in Hidalgo aankwamen begon het te regenen, we spurten een cafetaria annex bakkerij binnen om te schuilen, tja dan kan je ook niet anders doen dan iets eten. Het dorpje leek ons niet waauw dus nadat de regenbui verdwenen was keerden we terug. Zoals ik al eerder zei: klimmen vanop zeeniveau tot boven op de weg. Onderweg zag ik een bord met 10% stijgen, euh.. dit leek mezelfs niet eens zo steil als wat we hier constant doen.. Vandaag deden we 44 km maar daarvan hebben we zeker meer dan de helft moeten trappen op onze kleinste vitesse. Bergop en bovendien ook nog windtegen. La Laguna was het volgende stadje waar we eventjes halt hielden.. bij de bakker.. mmmm ze hebben hier zo lekker gebak! Ik vraag dikwijls zoiets dat op een boule de berlin lijkt maar dan langwerpig, mmmm man zo lekker. Mich werkte op zijn gemak twee taartjes naar binnen. Hiervoor hadden we net gegeten bij 100 Montadidos, een typisch spaanse keten die we via ons Jets leerden kennen. Je schrijft op een briefje de nummertjes van de broodjes die je wil eten en dan roepen ze je naam af als ze klaar zijn. La Laguna is een leuk stadje dus we fietsten wat rond. Een nadeel van slecht weer en onderweg zijn met al je spullen is dat ik niet veel foto's trek op die manier. Het was bewolkt en nu en dan viel er wat regen maar tegelijk was het ook 'doef' 25 graden. We namen het zekere voor het onzekere en terwijl het droog was reden we naar Santa Cruz. Terug terrasje doen, een ijsje deze keer want wat moet een mens anders doen in een stad op een feestdag wanneer alle musea en kerken dicht zijn. Trouwens kunnen moeilijk ergens binnen gaan want we hebben onze fietsen bij met al ons hebben en houwen erop. Een klein nadeeltje maar al bij al blijft het wel leuk zo'n fietsvakantie. We verliezen minder tijd met het opzoeken van busstations, wachten op de bus ed.. We vertrekken wanneer we willen en we zijn ook veel vlugger dan te voet. Dus nu zitten we op de boot te wachten want door het water fietsen dat gaat nog niet. Lekkere tapas gegeten en mojito gedronken, nee we laten het niet aan ons hartje komen!