time for hiking - Reisverslag uit Hermigua, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu time for hiking - Reisverslag uit Hermigua, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu

time for hiking

Blijf op de hoogte en volg Ann

10 November 2012 | Spanje, Hermigua

Wandeldag vandaag. In het wandelboekje van La Gomera kiezen we de wandeling waarvan men schrijft dat ze de mooiste is van het ganse eiland. 6 uur wandelen staat er.
Toen we hier in Hemingua aankwamen ondervonden we dat het hier niet simpel wandelen is, het kaartje dat we in ons hotel kregen is 'moeilijk leesbaar' of maw niet duidelijk, tja zoiets is natuurlijk geen stafkaart. Bij een tweede poging gisteren trokken we nog eens hetzelfde besluit.
Vandaag dus met het boekje in de hand en zin per zin lezend kwamen we al met wat moeite aan het beginpunt. Het beloofd een mooie wandeling te worden maar toch wel 1900 meter hoogteverschil. Dat wordt klimmen, met volle moed vertrekken we en het loopt goed. 's Middags picknicken in het Parque Nacional de Garajonay. Na 3 uur wandelen, dus ongeveer halverwege merken we dat we een afslag gemist hebben, we staan wat verder op de wandeling. Wat doen we? Stappen we gewoon voort en maken we op die manier de wandeling wat korter of keren we op onze stappen terug naar de afslag die we niet gezien hebben? Ik wil terug zeg ik en dat doen we.. enkele minuten later besef ik dat het de ganse weg bergop gaat, is dat wel een goed idee? Manmanman we zijn toch wel twee kastaars, een half uur terugkeren bergop nog wel om toch de wandeling te doen zoals het moet.. inderdaad we vinden de afslag die we niet gezien hadden,.. Na enkele km hebben we terug het gevoel dat we verkeerd zijn.. wat we zien klopt niet met de beschrijving in het boekje, maar is dat niet al de ganse weg zo? pff het is niet simpel en er staan ook nergens aanwijzingen. Maar na nog enkele km komen we terug op de plek waar we 2 uur eerder stonden en beseften dat we een heel deel gemist hadden. Dus toch goed. Het was een mooie wandeling, stijgen en dalen en klauteren en klimmen, een avontuurlijk wegje stond er in de gids, inderdaad met wat schuiven en regelmatig steun nodig hebben van Mich komen we dichtbij het eindpunt. Dit was helemaal de andere kant van het dorp. In de gids stond: wie terug naar het hoger gelegen gedeelte van het dorp wil dan sla je hier rechtsaf dan kom je bij het beginpunt. Ons water was op, we hadden honger en niks meer mee, onze energie was bijna uitgeput en dan neemt ne mens de verkeerde beslissing.. We nemen die straat maar kilometers later lopen we nog te stijgen en te stijgen. Deze wandeling wordt echt wel heel lang op die manier en die 2000 meter stijgen daar zitten we al goed over. Uitgeput komen we aan ons appartement. Bijna 8 uur wandelen! Dat hebben we weer goed gedaan.
We nemen een doucheke, wrijven onze benen in en springen de fiets op om naar een goed restaurantje te rijden. Blijkt dit uiteindelijk ganse de andere kant van het dorp te liggen! Naartoe rijden is niks, dat is bergaf, maar terug!
Blijkt het restaurant eigenlijk niet zo goed te zijn als in de gids beschreven, we eten enkele tappas en toch wel een lekkere kaastaart als dessert, we springen de fiets terug op en klimmen in stijgende lijn naar 'huis'..
Dat was een heftig sportief dagje!