eindelijk zon - Reisverslag uit Hermigua, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu eindelijk zon - Reisverslag uit Hermigua, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu

eindelijk zon

Blijf op de hoogte en volg Ann

08 November 2012 | Spanje, Hermigua

Verschrikkelijk ergerlijk was onze vorige verblijfplaats, we zaten er gewoon onder de regenwolken, terwijl we van uit onze venster de zon zagen schijnen in San Sebastian! Het stond op hun internetpagina: met zicht op de zee, ja inderdaad de zonnige zee.
We vertrokken hier deze morgen in de gietende regen en na enkele km konden we onze regenvestjes opbergen voor de rest van de dag!
Ook vandaag scheen de zon in San Sebastian, waar we terug naartoe moesten om dan een parallelle baan te nemen terug naar boven. Niet hoopgevend want we reden dus terug naar de donkere wolken, maar er was geen andere optie. Maar de wolken bleven mooi boven de kloof hangen waar we gisteren zaten en wij reden verder de berg over. Terug in eerste vitesse en met de tong tot op de grond.. Na 17 km klimmen kwamen we in Hemingua voor de deur van 'Los Telares' een prachtig hotel en aparcementos. Iets boven ons budget maar het is klasse, ook hier is een zwembad (iets groter als ons bad thuis). De zakken worden afgehaald en na een doucheke en ons dagelijks kleren-was-ritueel trekken we onze botinnen aan en hiken we naar het volgende dorpje. Mich las dat Agulo het mooiste dorpje is van La Gomera en ja het is inderdaad een mooi dorpje. We lezen er iets merkwaardigs, nl in de winter zou hier constant een schaduwplek blijven boven hangen?!, raar. Helemaal hoog in de bergen zien we een prachtige Mirador uitsteken, jammer maar het is wat te hoog om ernaartoe te wandelen. Van hieruit hebben we een mooi zicht op de Teide.