wandeldagje - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu wandeldagje - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Ann trotter - WaarBenJij.nu

wandeldagje

Blijf op de hoogte en volg Ann

30 Oktober 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Deze ochtend werden we wakker met het hoofd in de wolken, nee we waren hiervan niet in de wolken, we zagen geen steek. Gelukkig waren we vandaag niet van plan om te fietsen. Na het ontbijt regende het al, ik besloot dan maar om mijn fotoapparaat niet mee te nemen. Jammer want we zagen prachtige dingen en na een uurtje wandelen werd het weer beter en beter, tot nu. Het waait verschrikkelijk, onze herberg ligt hoog op een berg en de mannen hier zijn alles aan het opruimen want de wind woekert verschrikkelijk. Dus deze ochtend vertrokken we in regenjas en het zag eruit dat het een ganse dag zou regenen, maar eens we wat lager kwamen werd het weer beter. We deden een prachtige wandeling door het Anarga gebergte. We vertrokken in El Bailadero waar we slapen en daalden af via Almaciga naar Benijo. Daar waren we zedelijk verplicht om in een restaurant te gaan eten want dat is het enige dorpje met een restaurant. Aangezien we hier gisteren een bord met niet anders dan stoofvlees kregen beslisten we om vandaag onderweg op restaurant te gaan. Dit was een goede beslissing want het was heel lekker. Ik koos scampi in lookboter en Mich kreeg een gigantisch bord vissoep met verschillende soorten vis. Na het eten ging de wandeling steil omhoog via El Draguillo naar Chamorga waar we de bus terug namen. Het is een prachtige streek met mooie vergezichten en we liepen hier zo goed als alleen. We maakte de bemerking dat eigenlijk altijd het mooiste van het land het minst toeristische is. Een plek waar je alleen loopt, waar je alle kanten zo ver mogelijk kan zien en waar de natuur haar pracht laat zien, weg van de overvolle stranden en de zonnecremegeur en de luidruchtige duitsers of engelsen of.. Alleen met de beestjes en de bloemen en het ruisen van de zee, de geur van de natuur, planten, aarde, mos, zonder CO2, zonder asfalt. Even dachten we morgen terug naar hier te fietsen om dan verder te wandelen, maar toen we op de bus zagen hoe steil en bochtig de weg hier loopt waren onze plannen vlug veranderd. Hopelijk is het weer morgen beter want we willen nog een stuk van de pico del ingles rijden en die is ni mals! Totnutoe mogen we niet klagen, de meeste dagen kregen we zon, ongeveer een dertig graden en zelfs meer. Zondag was een regendag en vandaag kregen we een kleine regenvlaag en voor de rest enkel wat druppeltjes. Dus we hopen dat de wind de regenwolken meeneemt en dat morgen de zon er terug doorkomt.