Diving Time - Reisverslag uit Sandino, Cuba van Ann trotter - WaarBenJij.nu Diving Time - Reisverslag uit Sandino, Cuba van Ann trotter - WaarBenJij.nu

Diving Time

Blijf op de hoogte en volg Ann

24 Maart 2013 | Cuba, Sandino

Muggen! Muggen! lap dan heb je een luxe verblijfplaats en daar heb je dan dat probleem. Bovendien lijkt de Cubaanse mug imuum voor onze Costa Ricaanse muggenspray. En we hebben ook een huisdiertje.. Sally de salamander, als we de venster open zetten wil hij niet buiten, hij geniet van ons gezelschap, geen probleem hij mag bijven. Tijdens het ontbijt gaat iedereen binnen zitten terwijl je buiten kan eten, na een tijdje snappen we waarom, te laat natuurlijk, we staan vol beten. Blijkbaar heb je hier beestjes die tijdens zonsopgang of -ondergang verschrikkelijk steken, dat wordt een plaag voor mij voor de rest van de vakantie, want blijkbaar lusten ze mijn bloed veel liever dan dat van Mich. Na het ontbijt duiken we het water in voor onze eerste duik. Euh.. valt dat tegen, de beloofde refreshing dive kwam er niet, we moesten mee de boot op en daar ging het vlug.. allemaal AOW, tja wij ook wel maar bij mij is het 2 jaar geleden en bij Mich 1 jaar.. Na slechts 5 minuten moest ik van de divemaster al terug naar boven, mijn oren wilden niet klaren.. deju.. ik was echt pissted. Mich kreeg mooie dingen te zien, het is hier mooi zei hij als hij boven kwam. Allez dat is ook al goed. Onze volgende duik ging perfect: mooi zicht, mooie omgeving, heel veel mooie koralen en zo van die buiskorralen en schermen, ook vele vissen. We zagen een hele mooie Lionfish, prachtig! Toen we er boven hingen was het net of hij zilveren bollen had op zijn rug. Verder zagen we Napoleonvissen, mooie schitterende bleke murenes, tonijn, gele, blauwe, rode en ook mooie zwarte met een fluoriserend streepje. Kortom een ganse aquarium!
Jammer dat het allemaal wat vlug moet gaan, we hebben niet zo'n goed gevoel bij de mensen van de duikcentra.