El Coral - Reisverslag uit Matanzas, Cuba van Ann trotter - WaarBenJij.nu El Coral - Reisverslag uit Matanzas, Cuba van Ann trotter - WaarBenJij.nu

El Coral

Blijf op de hoogte en volg Ann

15 April 2013 | Cuba, Matanzas

Nog even genieten van de zon, dus van zodra we de gordijnen open trekken zien we grijze wolken. Ach wat, we springen onze fiets op en rijden richting Varadero. Even een tussenstop aan de Rio Conimar en dan op zoek naar playa El Coral en dit is zoals beloofd mooi en rustig. Er zijn enkele duikers en het water komt in onze mond, maar we houden ons tevreden met wat snorkelen. Het zou inderdaad wel eens het mooiste plekje kunnen zijn denken we. Te vroeg komen we uit de zon want op de terugweg lijkt het net 'opgiet' tijdens de sauna. Zo heet is het nog niet geweest, maar we kregen honger en het varken dat opengespreidt op de eettafel lag bij El Coral daar bedankten we voor.
Op de terugweg zagen we een regenboog rond de zon!? Het was mooi weer, geen regen wel wolken in de verte en het was geen regenboog zoals gekend maar een cirkel rond de zon. Wij hadden zoiets nog nooit gezien. Misschien moeten we dit thuis eens opzoeken.
Terug in Matanzas was gelukkig de farmacia nog open. Een leuk museum van een franse apotheker die in 1882 naar Cuba kwam, er trouwde en er zich vestigde. Hij werd de grootste apotheek van Cuba en deed nog 13 andere vesigingen open. De apotheek sloot in 1964 en werd toen het eerste apothekersmuseum van de wereld. Wij vonden het heel interesant. Een mooie afsluiter van een laatste vakantiedag. Morgen fietsen we naar La Habana.
Ondanks het rustdagje stond er toch 51 km op onze teller, maar het was toch een luilekker dagje geweest en dit werd afgesloten met fantastisch lekker eten. Ruben en zijn vrouw Mirtha maakten er werk van om hun klanten culinair te soigneren en ze waren er fier op ook. We kregen een cocktail van grote garnalen met een lekker sausje en terug een lekker dessertje. Ruben was de versierder, 'la presentation est moey importante' zei hij.