La Habana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ann trotter - WaarBenJij.nu La Habana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ann trotter - WaarBenJij.nu

La Habana

Blijf op de hoogte en volg Ann

26 Maart 2013 | Cuba, Havana

Vandaag is het koud en bewolkt, gisterenavond was het even beginnen regenen, tja dat is normaal ik had me geinstalleerd in het zonnetje. De hemel trok dicht, de zee werd donkerblauw en na enkele dikke druppels viel het water met bakken uit de lucht. Maar het positieve nieuws is dat de wind nu vanuit de andere richting blaast dus we kunnen naar de mooiste duikplekken varen. Onze eerste duik was heel mooi, terug veel koralen, mooie vissen en we zagen een reuze krab. Na het duiken moesten we zo dicht mogelijk bij de kust van de boot af springen en zwemmend aan land gaan omdat de zee zo heftig te keer ging dat de boot niet goed kon aanleggen. Hilarisch werd dit met zo'n duikfles uit het water proberen te komen. Je kan je misschien voorstellen hoe moeilijk het is om in de zee recht te staan als het zo stormt, dan moet je je maar eens proberen indenken hoe dit is met een fles op je rug terwijl de golven je van hier naar daar smijten. Dat was lachen!
De tweede duik was nog mooier, we zwommen verschillende keren tussen de met koralen begroeide nauwe spleten, soms maar juist gepast om tussen te kunnen. Zalig. We zagen een reuze kreeft en ook een hele grote mooie vis, waarvan we de naam thuis nog moeten opzoeken.
Terug op de slaapkamer maakten we ons klaar om de bus te nemen. Bij de receptie stonden 2 bussen maar die waren niet voor ons bestemd. Wij zouden terug een taxi krijgen. Mijn haren kwamen recht en na het spuien van mijn ongenoegen mochten we mee. Niet naar Vinales zoals gepland maar wel naar Havana en dat was nog beter voor ons. De bus vertrok direct dus dat was ook positief en zo belandden we 's avonds terug in La Havana. Omdat er geen plaats was bij Jesus y Maria sliepen we bij vrienden van hen.
In de Trotter staat als je in Havana komt dan moet je zeker in Los Nardos, het beroemdste restaurant van La Habana eten. Kuddegeest is niet ons ding en de vorige keer waren we er al eens gepasseerd en vonden we de rij wachtenden te lang. Omdat iedereen het bleef aanbevelen besloten we toch in de rij te gaan staan. Een half uur wachten voor je binnen kan is niet ongewoon en inderdaad het was de moeite waard. We aten heel lekker en ook wel veel. We kozen scampi's en we kregen er wel 20 - 30 op ons bord. Allebei op een andere manier klaargemaakt maar de sausen waren beiden even lekker. Een aanrader en helemaal niet duur.