Allemaal beestjes - Reisverslag uit Lima, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes - Reisverslag uit Lima, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes

Door: michelann

Blijf op de hoogte en volg Ann

19 Oktober 2011 | Peru, Lima

De ijzeren vogel heeft ons terug deftig aan de grond gezet. In de luchthaven dachten we "Wat een reuze onthaal" Er stond nl een hoop volk allemaal met vlaggetjes te zwaaien maar het bleek niet voor ons te zijn, wel voor Justin Bieber. Alles verliep prima tot het moment dat je dit begint te beseffen. Het was denk ik de vierde keer dat we probeerden geld uit de muur te halen en toen sloeg murphy toe: weg was onze mastercard, ingeslikt door de ATM. Dan maar ons beste Spaans bovengehaald tegen een security man: Por favor soy carta entrada la machina y machina la carta partiro.. Hij verstond moeilijk Spaans.. na drie keer herhalen en zelfs met gebaren erbij kon hij ons nog niet meer vertellen dan hetgeen we al zelf gelezen hadden op een sticker: bel 00316000 Lima. Tja daar waren we gisteren en daar willen we niet terug heen, we hadden net een busticket gekocht en onze bus kwam binnen 10 min. Bus uitgesteld, bank opgezocht, overal onze uitleg gedaan; no carta no dinero.. niks hielp we kregen onze kaart niet terug dat was duidelijk. Dus dachten we maar een rekening te openen maar zolang in de rij gaan staan leek ons ook geen goed idee. Ach we trekken wel onze plan.
De volgende dag zaten we al zorgeloos op de boot naar Islas Ballistas een prachtige uitstap, vanop de boot zagen we honderden of misschien wel duizenden vogels, Jan van Genten, pelikanen en zelfs pinguins en zeeleeuwen.Het eiland is gekend wegens de guano. Guano zijn mineraalrijke vogeluitwerpselen die door arbeiders weggehaald worden en zelfs over de ganse wereld verkocht worden. Deze handel in meststoffen is een van de belangrijkste bron van inkomsten. Maar stinken!!!
Vanaop de boot is ook een Nasca tekening te zien nl. de Candelar.. prachtig.. maar van hier rijden we verder naar Nasca waar we er nog meer van die geogliefen gaan bekijken vanuit een sportvliegtuigje.