Toyota - Reisverslag uit Carás, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu Toyota - Reisverslag uit Carás, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu

Toyota

Door: michelann

Blijf op de hoogte en volg Ann

13 November 2011 | Peru, Carás

Buiten de tuktuks zijn de meeste taxi's hier Toyota's van ongeveer 20 a 30 jaar oud maar ode aan de Toyota's!
In plaats van naar het reisbureau te stappen namen we gewoon zelf een taxi. We moesten twee uur rijden tot bovenaan een bergketen en dan zouden we aan een meer komen de laguna Paron. We reden langs een naar boven slingerend zand met kei-en weggetje van maar een auto breed. Een baantje waar je eigenlijk een Landrover of op zijn minst een 4x4 voor nodig hebt. De chauffeur trok zijn bak naar boven de berg op in een serieus tempo. Dapper, hiervoor zou mijn volvoke forfait moeten geven.Na twee uur crossen en helemaal dooreen geschud kwamen we aan een turquoise meer met daarachter de sneeuwwitte toppen van de cordillera blanca. Prachtig.
We hadden geluk, na de wandeling stond onze chauffeur nog mooi te wachten. Hier in Caras zijn we daarnet nog eventjes de berg op geweest om af te kicken. Nu zitten we te wachten op de nachtbus. Terwijl we hier in de "loge" van de hostal zitten brengen ze hier net twee dode varkens binnen, ondersteboven hangend aan een stok. De voorraad voor deze winter voor het restaurant hier.