Klaar voor de start - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu Klaar voor de start - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start

Door: michelann

Blijf op de hoogte en volg Ann

03 November 2011 | Peru, Cuzco

Van Puno naar Cuzco. Zoals we zo dikwijls al tegen elkaar zeiden: het mooiste van het land zie je altijd tijdens de busreis. Amaai prachtige landschappen waren er te zien onderweg. We zaten bovenaan in de bus op de eerste rij dus we hadden een grote venster als uitkijk op de mooiste plaatsen van Peru. De bovenverdieping van de bus zat vol Slovenen die maar bleven foto's trekken. Nee ik heb me ingehouden en geen enkele foto getrokken want ik blijf erbij vanuit de bus zijn die toch niet goed genoeg voor mij.
De busreis was lang maar het loonde de moeite. We vonden in onze gids een leuke hostel: 'The Royal Frankenstein' helemaal in de ban van de film met op de binnenkoer een leguaan als huisdier en er liep ook een hond rond. Het was iets voor hippies met hondegeur en zonder ramen. Achteraf vonden we het toch wat te basic en besloten we toch maar verder te zoeken. Nu zitten we iets luxueuzer en properder. De stad zag zwart van het volk, kinderen liepen hier rond verkleed en met pompoenen, snoepjes uitdelen voor Halloween in de hoop een cent te krijgen. Druk druk druk! Cuzco is een mooie gezellige stad en we hebben nu twee dagen gehad om die te verkennen. Gisteren zijn we naar het chocolade museum geweest, lekker ruiken en je mocht er je eigen chocolade maken, dat hebben we dan ook gedaan euh figuurlijk dan. Morgen vertrekken we voor vier dagen aan de grote klim naar de Machu Picchu en daarna nemen we het vliegtuig naar Lima. Eigenlijk hadden we liever eerst nog naar de amazone geweest maar we moeten keuzes maken want we komen anders niet rond. De amazone mag je niet alleen in en aangezien wij niet graag als kuddedieren rondlopen hebben we besloten dit gebied over te slaan. Bovendien hebben we het idee dat deze excursie teveel zou lijken op wat we in Costa Rica te zien kregen. Dus kiezen we om naar het noorden te vliegen en daar nog wat rond te trekken om er te genieten van de natuur.