op het dak van de wereld - Reisverslag uit Cabanaconde, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu op het dak van de wereld - Reisverslag uit Cabanaconde, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu

op het dak van de wereld

Door: michelann

Blijf op de hoogte en volg Ann

22 Oktober 2011 | Peru, Cabanaconde

We zitten op het dak van de wereld, op 3287 meter. we zijn zelfs nog hoger geweest vandaag maar toen kregen we alletwee toch wat raar gevoel, koppijn ed. Gisterenavond hebben we een nachtbus genomen. Deze keer hadden we geluk want er waren nog net twee plaatsen over in eerste klas en ook al hadden we hiervoor niet betaald toch kregen we deze plaatsen, haha leren slaapzetels, kussentje en deken, eten, drinken en een ontbijt deze morgen. We reden van Nasca naar Arequipa, vandaar namen we de bus naar Cabanaconde terug 6 uur bus om nog maar niks te vertellen van de haarspeldbochten en de hoogtes en de randjes waarlangs we moesten wachten om een tegenligger door te laten. Zoiets hoort uiteraard bij een goeie reis haha. Nu zitten we dus in de Cañon de Colca. We hebben een heel mooi backpacker gevonden die uitgebaat wordt door ne gast van Frankrijk. Hij is de wereld aan het rondreizen, is al anderhalf jaar onderweg en werkt hier en daar. Nu baat hij dus deze hostal uit voor enkele weken. Er is ook nog een jong koppeltje die 7 maanden aan het rondreizen zijn in Zuid Amerika. Ja Jets kwestie van je wat jaloers te maken ;-) Waren we nog maar 30 man we kwamen niet meer naar huis!
Daarnet zijn we eventjes gaan wandelen om te acclimatiseren en morgen doen we een trekking van 2 dagen en blijven we onderweg ergens overnachten in een herberg ofzo. Mich is het plan aan het overtekenen dus geen zorgen we lopen niet verloren!
Toch zalig zo ne man waar je op kan bouwen.
Nu gaan we lekker eten want slecht hebben we hier nog niet gegeten, lekkere arroz met pescadore, ze hebben hier heel veel vis, kreeftjes, scampi´s ed
en dan op tijd ons bedje in... tis hier ook te koud om lang te blijven rondlopen.. want morgen gaan we echt stappen !!

slaapwel

• 22 Oktober 2011 - 08:39

Jetske:

hola chicos!

que bien! me parece que todo os alegre, salvo el problema con la tarjeta credito (quizás cuando habeis utilizado el término correcto que la gente supe que querrías decir ;)) oke ik dacht t in het spaans te doen om jullie niveau wat op te krikken want als ik dat allemaal hier lees, er is nog wat werk aan! ik snap dat ze jullie niet snapten ivm de creditkaart, een 'carta' is nl geen creditkaart ;) dan moet je tarjeta (de credito) gebruiken ;) en een cementerio is gwn de naam voor begraafplaats :) maar ik zie dat jullie er daar toch van genieten, en binnen vijf weken kunnen we thuis vlot spaans babbelen ;) en jaloers maken was niet nodig hoor, das al ferm gelukt, moet daar echt fantastisch zijn! en nog zaliger dat het eten er zelfs lekker is, hopelijk valt het weer ook wat mee want jullie blog zegt dat het er maar grijs en vochtig is.. mja tis daar nu ook nog nacht dusja.. aangezien jullie nu gaan stappen zullen er wss niet zo veel posts meer zijn op de blog ( tenzij ze daar al wireless kennen ;))
    ik ga jullie nog een mailtje sturen en hopelijk kunnen jullie het nog op tijd lezen en anders horen we jullie wel binnen een paar dagen!
    flink stappen en vooral er van blijven genieten en vergeet niet 'la unica lucha que se pierde es la que se abandona' (dus blijven wandelen he!)

besos y abrazo muy fuerte!
    btw moeke als je terug bent is het quetzal time! hebben bonnen vr de chocoladebar!! jeuj!!!

salud!