dwars door de Colca canyon - Reisverslag uit Lima, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu dwars door de Colca canyon - Reisverslag uit Lima, Peru van Ann trotter - WaarBenJij.nu

dwars door de Colca canyon

Door: michelann

Blijf op de hoogte en volg Ann

23 Oktober 2011 | Peru, Lima

Eindelijk WIFI
Na het gezellige Cabanaconde namen we de bus terug naar Arequipe. De canyon de Colca is prachtig om door te rijden. Onderweg zagen we verschillende Condors. Ook al was het een lange rit het uitzicht was wondermooi!
De volgende dag bezochten we Arequipe, de tweede grootste stad van Peru, ook wel de witte stad genoemd. Hier vonden we een mooie kathedraal in een stad vol toeristen maar het was er wel lekker warm wat welkom was na de koude avonden en nachten in Cabanaconde. In Arequipa bezochten we ook het museum waar het ijsmeisje ligt. Juanita werd in 1995 gevonden door twee archeologen. ze lag in het ijs en was losgekomen door een vulkaanuitbarsting. Ze is nog steeds goed bewaard en je kan haar zien liggen in een soort "ijskast" die eerder lijkt op een couveuse. De volgende dag bezochten we het monastir de santa cathalina. Dit is een nonnenklooster zo groot als een dorp, gebouwd net na de ontdekking van Peru door de spanjaarden eind 1500. De moeite waard om te bezoeken.
In de namiddag vonden we dat we genoeg cultuur hadden opgesnoven en na een lekkere mexicaanse maaltijd vertrokken we naar Puno.